Zadání příspěvku

Zprávy z tříd

4.r., 16. 02, Čtrnáctidenní plán 25.2. - 8.3 ...

2.r., 15. 02, Plán výuky 2.ročník 25.2.- 8.3 ...

4.r., 14. 02, Škola v přírodě ...

4.r., 11. 02, Dopravní výchova ...

5.r., 11. 02, Přepadový test ...

4.r., 11. 02, Přepadový test ...

2.r., 11. 02, Výlet do Toulcova dvora ...

4.r., 11. 02, Poznávačka ptáci na krmítku ...

3.r., 09. 02, Práce s jehlou, přišívání knof ...

1.B, 06. 02, Vánoční besídka ...

4.r., 06. 02, Krajina či vlny? ...

2.r., 06. 02, Plán výuky 2.ročník 4-15.2.201 ...

5.r., 05. 02, Čtrnáctidenní plán výuky 5. ro ...

3.B, 04. 02, Anglický jazyk ...

1.r., 04. 02, Čtrnáctidenní plán 4.2. - 15.2 ...

3.r., 03. 02, Čtrnáctidenní plán pro 3. ročn ...

2.A, 02. 02, Leden ve 2.A ...

3.B, 01. 02, " Barevný svět " - Klášter sv. ...

3.B, 01. 02, Rozpustnost a nerozpustnost lá ...

2.B, 01. 02, Papírové skládanky - auta - ( ...

2.B, 31. 01, Fotografie ze třídy v lednu 20 ...

4.r., 31. 01, Čtrnáctidenní plán 4.2. - 15.2 ...

4.r., 28. 01, Změna rozvrhu ...

4.r., 28. 01, Klasifikace - vysvědčení ...

3.B, 27. 01, Náš badatel Hugo, Pepína a jej ...

2.r., 26. 01, Toulcův dvůr - pondělí 28.1. ...

3.B, 26. 01, Náš badatel Hugo, Pepína a jej ...

3.r., 23. 01, Čtrnáctidenní plán pro 3. ročn ...

4.r., 22. 01, Obleva ...

1.r., 21. 01, Čtrnáctidenní plán pro 1.roční ...

4.r., 21. 01, Poznávačka houby ...

2.r., 20. 01, Čtrnáctidenní plán 2. tříd 21. ...

5.r., 18. 01, Čtrnáctidenní plán výuky 5. ro ...

5.r., 18. 01, Přijímací řízení na víceletá g ...

4.r., 18. 01, Čtrnáctidenní plán 21.1. - 1.2 ...

5.r., 18. 01, Pondělní test z vlastivědy ...

4.r., 18. 01, Pondělní test z vlastivědy ...

2.B, 17. 01, Origami - " Ptáček štěstí " - ...

5.r., 15. 01, Týdenní plán 5. ročník 14. 1. ...

4.r., 15. 01, Minimalismus ...

4.r., 15. 01, Odraz v hladině ...

3.A, 13. 01, Mafián v ptačí říši - Toulcův ...

5.r., 12. 01, Lyžařský a snowboardový kurz d ...

5.r., 10. 01, Lyžařský a snowboardový kurz k ...

3.B, 10. 01, Vánoční přáníčka, " Origami st ...

3.B, 10. 01, Tangrami - ( Pracovní činnosti ...

3.B, 10. 01, " Andělsko-čertovská výuka ", ...

5.r., 09. 01, Lyžařský a snowboardový kurz k ...

5.r., 08. 01, Lyžařský a snowboardový kurz k ...

3.r., 08. 01, Čtrnáctidenní plán pro 3. ročn ...


Projekt Škola základ života


Rozvojové aktivity ZŠ - Tvoříme společně


Evropské unie – Operační program Zaměstnanost


Evropské unie – Pospolu u stolu


Evropské unie – Místo kde žijeme

Základní škola, Praha 10, Kutnohorská 36, tel: 272 700 650, email: info@kutnohorska.cz , Školní jídelna: 272 700 100

Vzdělávací programy školy

Školní vzdělávací program ke stažení


Základní informace o vzdělávacím programu školy


Cílem Tvořivé školy je aktivní zapojení všech žáků do výuky, jejich vnitřní motivace k učení a postupný rozvoj klíčových kompetencí, vědomí vlastní hodnoty a sebeúcty.


1) K žákům přistupujeme jako k jedinečným a originálním lidským bytostem. Akceptujeme jejich rodinné normy a jejich rodiny jako pro ně ty nelepší možné. Žáka chápeme jako tvořivou a samostatně myslící bytost, která je schopna rozvíjet své poznávání a být aktivním spolutvůrcem vzdělávání. Učitel je průvodcem žáků, vyváří pravidla pro práci žáků a dává žákům důvěru, že zvládnou vše potřebné.


2) Prostřednictvím činností vedeme žáky k samostatnému myšlení, objevování poznatků a osobní odpovědnosti. Každý činnostní postup má konkrétní didaktický cíl a přivádí žáky k tvořivému myšlení – ke schopnosti o pozorovaných jevech samostatně uvažovat a hovořit, ke tvorbě vlastních otázek, ke schopnosti formulovat závěry a prakticky jich využívat.


3) Žáky pozitivně motivujeme. Před každým postupem žáky motivujeme a orientujeme v úkolu. Ukazujeme jim, proč se určité věci učí a k čemu jim může nově osvojený poznatek nebo dovednost v životě sloužit. Vedeme je k přesvědčení, že se učí věcem užitečným a potřebným pro život. Dodáváme jim důvěru, že dokážou být úspěšní.


4) Postupujeme od jednoduchého ke složitějšímu a využíváme dosavadních poznatků žáků. Dbáme na posloupnost a provázanost učiva – nové poznatky vyvozujeme z poznatků předcházejících. Základnímu učivu se snažíme naučit všechny žáky bezchybně. K probírání nového učiva přistupujeme, až když žáci probíranou látku chápou. Ke všem činnostem se průběžně vracíme, přesvědčujeme se o zvládnutí učiva. Žáci sami provádějí obměny činností a využívají při nich své dosavadní poznatky, dovednosti a zkušenosti.


5) Výuku přibližujeme skutečnému životu, dbáme na zapojení všech smyslů. Ve výuce využíváme co nejvíce smyslů, hlavně zraku, hmatu a sluchu. Učivo předkládáme na žákům důvěrně známých situacích a s využitím mezipředmětových vztahů. Využíváme praktických příkladů a výuku tak přibližujeme skutečnému životu žáků. Upozorňujeme na konkrétní využití vědomostí a dovedností v životě.


6) Využíváme mezipředmětových vztahů. Obsah vzdělávání spojujeme do smysluplných celků. Dovednostem a poznatkům, které souvisejí s více předměty, vyučujeme v rámci všech těchto předmětů.


7) Vedeme žáky k hovoru, učíme je diskuzi a vzájemné komunikaci. Všem žákům průběžně umožňujeme hovořit o tom, co pozorují, co činí, co si myslí, co cítí. Žáci se učí formulovat otázky, navzájem se vyvolávají, odpovídají si, předávají si slovo, učí se komunikovat s učitelem a spolužáky, vést konzultace a diskuzi.


8) Využíváme zpětnou vazbu, žáky vedeme k samokontrole a práci s chybou. Činnosti s pomůckami i následný hovor o pozorovaném umožňují učiteli i žákům každodenní zpětnou vazbu – přehled o dosažené úrovni poznání. Žákům i učitelům zpětná vazba umožňuje chyby samostatně rozpoznávat a okamžitě je napravovat. Učí se tak chybám předcházet a brát si z nich ponaučení. Chybu nepokládáme za prohřešek, ale za možnost ke změně. Podporujeme tím sebeúctu žáků.


9) Žáky nepřetěžujeme a využíváme diferenciace. Učivo a metody volíme přiměřené stupni vývoje žáků a umožňujeme jim pracovat podle individuálního tempa. Před žáky stavíme cíle blízké – dosažitelné. V době, kdy se věnujeme pomalejším žákům, zaměstnáváme rychlejší žáky rozšiřujícím učivem za pomoci vhodných materiálů.


10) Ve výuce využíváme pozitivního hodnocení a žákovského sebehodnocení. Pozitivní hodnocení používáme průběžně v celém procesu učení. Může mít podobu ústní pochvaly, drobných odměn, jako jsou hvězdičky, razítka atp., nebo udělení „jedničky“. Rozumíme jím i pozitivní ladění hodnotících soudů, projevování zájmu o názory žáků, dodávání sebedůvěry žákům a jejich povzbuzování. Do výuky zařazujeme žákovské sebehodnocení a rozvíjíme tak zdravé sebevědomí žáků.